RSS

2010. március 14., vasárnap

Gesztenyés torta


Én igy csinálom:
Csak 4 tojásom volt, és abból ügyeskedtem össze egy vizes piskótát.Úgy szoktam hogy szétválasztom a fehérjét és a sárgáját, és a sárgájához meleg vizet teszek (4 evőkanállal) a fehérjéhez pedig hideget (úgyszintén 4 evőkanállal)Kikeverem 8 kanál cukorral a sárgáját. Gyorsan megy, mert a meleg vizben könnyen felolvad a cukor. Hozzászitálok 8 kanál lisztet, amibe beleraktam egy fél sütőport. Felverem kézi mikszerrel a tojáshabot, és egy kicsit feláldozok belőle, amit beleteszek a tojásos cukros keverékbe.Mikszerrel összekeverem. A többi habot már óvatosan, kanalanként rakom hozzá, hogy ne "törjön" a tojáshab. Sütőt már előre bemelegitettem. Papirral kibélelek egy tepszit, és beleöntöm a piskótamasszát, mehet a sütőbe. 1o perc múlva csökkentem a hőt. Kb. 2o perc alatt megsül. Ezt a piskótakészitést a barátnőmtől Veronkától tanultam (elküldöm neki is a linket, hadd legyen büszke magára :)) aki az én megitélésem szerint a PISKÓTAKÉSZITÉS KIRÁLYNŐJE!!
Megsült a piskóta, kiteszem a hideg spájzba hűlni. Még nem veszem le róla a papirt, majd ha a gőz egy kicsit "eláztatta" úgy könnyebben lejön. Beteszek egy nagyobb edénybe fél liter tejet a mikróba megforralni, 1o kanál cukorral. Egy kisebb edényben kikeverek 2 csokispudingot egy kevéske tejjel. Mikor megforrt a tej, beleteszem a csokis pudingmasszát, és még egy kicsit főzöm. Időnként megkeverem, mert a széle előbb kezd el sürüsödni. Megfőtt a massza, kiteszem hülni ezt is a spájzba.Mikor valamennyire meghűlt, beleteszem a villával fellazitott gesztenyepürét(cukrozott), és lassan lehet belekeverni a margarint. Én az egész kockát hozzátettem. Ismét kiteszem hűlni.
Behozom a piskótát,lefejtem róla a papirt,egyenes felületre teszem, ahol akár el is forgathatom, és egy éles késsel körbevágom, majd a maradék részt cérnával vágom el. Egész ügyesen vékony lapokat lehet vele vágni.De én most csak félbevágtam. Beletöltöttem a csokipudingos gesztenyés masszát és rátettem a felső lapot.Mikróban felolvasztottam 1o deka főzőcsokit egy kis tejszinnel, és bekentem vele a tetejét. 2 tejszinhabport felvertem tejjel és egy kis tejszin hozzáadásával, és bevontam vele a tortát.
Egyszerű és finom, nem?:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése