RSS

2010. március 14., vasárnap

Alagút torta


Ma nem főztem semmi különöset,mert disznóvágás volt nálunk, persze, olyan "úri" módon, hogy a hentes csinált mindent. Csak a mélyhűtőbe kellett bepakolni. Igy volt egy finom szűzpecsenyém, kolbászhússal töltve, hurka és kolbász, ezt sütöttem meg a lerniben. De tortát azt viszont egy nagyon különlegeset és szöszögőset csináltam. Bukvális forditásban "Alagút torta" a neve.Jó sok dió kell bele. Itt, ezen a mi vidékünkön nem is számit tortának, amibe nincs dió. Kiadós és hatalmas, 3 kilón felül van, lemértem, mert szerettem volna tudni, hogy mennyire éri meg fagyasztott tortát venni az üzletből. Hááát... semennyire. Készen 44o din kilója, ez igy 13oo valamennyibe kerülne de viszont a hozzávalókért csak 5oo-at kellett kiadni.(pedig semmim nem volt itthon, még liszt sem, ami mellesleg drágábba került, mint a cukor, de legalább egy része megmaradt) Butaság ilyesmit számolni, mondaná valaki. Dehogy butaság, itt nagy a munkanélküliség, és némely dolgokat tényleg önköltségi áron árulnak.(és nagyon finomak)
Node, kezdjem a tortát: 2 óra hosszába biztos beletart megcsinálni, kell hozzá:
barna töltelékhez:
25 deka darált dió
2o deka darált keksz
kevéske tej
1 narancs leve és reszelt héja
8 kanál cukor
1o deka csoki (én tejes csokit használtam)
és fél margarin
fehér tészta:
6 tojásfehérje
6 kanál cukor
4 kanál liszt
kevéske sütőpor
barna piskóta:
5 tojás
5 kanál cukor
5 kanál darált dió
2 kanál liszt
sárga krém:
6 tojás sárgája
8 kanál cukor
6 kanál liszt
1 vaniliás puding
1 liter tej
a margarin másik fele
diszitésként vanilia izesitésű tejszinhab
Elkészitése:
Kikeverjük a margarint a cukorral,beletesszük a felolvasztott csokit, darált diót és a narancs kifacsart levét, és reszelt héját. Csak annyi tejet öntünk a masszához, hogy jól formálható legyen. Fél henger alakzatot formázunk egy kekszmorzsával beszórt tálcán. Kitesszük a spájzba hűlni.
Mig hül,(vagyis megdermed a margarin) addig elkészitsük a fehér piskótaszerűséget. Kikeverjük mixerrel a tojásfehérjét, majd kanalanként hozzáadjuk a a cukrot, és a liszttel elkevert sütőport, majd kisütjük. Én sütőpapiron szoktam sütni, és mikor kihült, akkor hagyom egy kicsit felpárolódni az alját. De itt most ez a taktika nem jött be. Ráragadt, mert nagyon vékony lett a tojásfehérjés piskóta, mint valami kezdő háziasszonynak, alig birtam késsel lefeszigetni a papirt :(. Meg ez a lisztes dolog sem tetszett. Valami mással kéne helyettesiteni. Kókusz? Vagy dió? Nem tudom. Várom az ötleteket.
Mig sül a lap, addig el lehet késziteni a sárga krémet. Egy liter tej, (én mindig a mikróban főzöm, mert a gázon szégyen ide vagy oda, mindig odaég a tej :) biztos régiek az edényeim vagy fogjuk rá a nyuszira :) :) ) Egy edényben összekeverem a tojássárgájákat a pudinggal, liszttel és cukorral, majd fokozatosan összekeverem a forralt tejjel, és visszateszem még egy kicsit sürüsödni. Időnként megkeverem, és kiteszem hűlni. Mikor félig kihűlt, beleteszem a fél margarint.
Kisütöm a diós piskótát, és megy a többi közé a spájzba hűlni. De be lehet hozni a tálcára tapiskált fél dióshengert, és rá lehet illeszteni a fehér piskótát, és rákenni a krém felét. Ha eléggé kihült, akkor rá lehet illeszteni a diós piskótát. (ahogy ráigazitsuk, lesz egy kis lelógó vége, amit le kell vágni, és kéjesen elfogyasztani egy kis krémmel)majd ezt is bekenjük sárga krémmel, és befedjük a felvert vaniliás tejszinhabbal. (a tejszinhabot nálunk slagnak hivják. Itt nem a kerti locsolóra kell gondolni, ha egyszer véletlenül megtévedek)
Nem árt egy pár órát pihentetni, mert az a tojásfehérjés piskótás részt még elvágni sem lehet. Másnapra megpuhul. Nagyon finom, én már reggel megettem belőle egy fél szeletet. És nagyon laktató. Valószinüleg hizlal is rettentesen, de most nem fogyózunk, hanem mozgunk.
Ja, és a vaniliás tejszinhabot a lányom verte fel. Nem hagyta magát lerázni, ötpercenként megkérdezte, hogy csinálhatja e már? Pedig a háziolvasmányt kellett volna. Csongor és Tünde. Épp illett a lelkiállapotához. "Egyetlen örökérvényű dolog létezik a világon, és ez a SZERELEM"! (éljen)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése